zondag 25 augustus 2013

Foto hangertje Magnolia

Hoi Blogvolgers,

Bij deze nog een nieuw projectje uit mijn hand. Deze keer een 3-dubbele fotohanger, geinspireerd door een Stap voor stap tutorial uit het Magnolia Ink Magazine (nr3 Sea Breeze pagina 54 en 55) Daar is het gewoon een kaart, maar ik heb dit idee verdrievoudigd, aan elkaar vastgemaakt en er met "foamtape" voor gezocht dat je er een foto in kan steken als je dat zou willen. Ik heb voor ons prive leven wat te beschermen, er wel nog geen foto's ingestoken toen ik deze foto's trok. Om het mezelf moeilijker te maken en voor extra inspiratie heb ik wel weer gezocht naar een deel leuke challenges om aan mee te doen...


Dit is het Magazine waar ik Het Originele idee uit gehaald heb...

Ik heb nu al bijna 2 jaar een abonnement op dit magazine en ik ben er nog steeds even zot op. (niet dat ik anders niet gek ben ;-)) Ik zit elke keer weer met ongeduld te wachten tot hij eindelijk in de brievenbus landt en als hij er dan is, ben ik gelukkig als een kind. Veel van mijn inspiratie haal ik uit de mooie knutselprojecten wat hierin te zien zijn en mijn handen jeuken telkens weer om al de stap voor stap tutorials en patronen uit te proberen.


Dit zijn de Challenges waar ik graag aan mee zou doen:

Ze zijn allemaal even leuk en geven steeds een extra uitdaging aan het maken van leuke knutselprojectjes!


Ok, genoeg inleiding, ;-) Hier gaan we:


Dit is het dus geworden, een foto hanger van 3 zelfgemaakte kadertjes lang. Samen gehouden door een wit organza lint met vanonder nog 4 lintjes met bling-bling versierinkjes om het wat extra textuur te geven.
Elk kadertje heeft een grootte van 15cm op 15cm. En alle drie de afdrukjes zijn van Magnolia en ingekleurd met Flex- en Copicmarkers. Het papier dat ik gebruikte kocht ik lang geleden in "de Boekenvoordeel" en is nu denk ik niet meer te verkrijgen maar ik vond het hier mooi bij passen.


Nu op naar een betere omschrijving van het eerste hangertje: 




Ik hou de namen van mijn stempels niet echt goed bij, maar ik denk dat deze "Sneazing Tilda" hete, heb hem nog niet zo lang geleden gekocht bij "Krea Teja" en wilde hem echt eens gebruiken. Het karton waar het papier op geplakt is komt zoals gewoonlijk bij mij van simpele Cornflakesdozen. Ik heb dan rondom op elk kadertje wat stikwerk gedaan met mijn naaimachine. De stanzen die ik gebruikt heb zijn van "de Boekenvoordeel" net als de bloemetjes. De tekstjes vond ik hier op deze blog. 



Deze stempel van Magnolia kocht ik op hetzelfde moment als de magnolia hier boven in dezelfde winkel. het vilten vlindertje in de rechterbovenhoek heb ik al zo lang dat ik zelfs niet meer weet hoe ik er aan kom...


Deze Magnolia had ik al langer in mijn bezit en heb ik ook al meermaals gebruikt, maar zoals al de Magnolia stempels wil ik hem steeds opnieuw en opnieuw gebruiken. Op elk kadertje heb ik Liquid Pearls gebruikt als Finishing touch.


Om het af te maken hangen er onderaan 4 lintjes in verschillende lengtes. Op de 2 buitenste lintjes heb ik dan wat glinsterende cirkeltjes vastgemaakt met een groene en een gele pin.

Al het papier is gedistresst met Tim Holtz Distress Inkt Vintage Photo.

Zo, Tussendoor ben ik de laatste tijd ook volop bezig met de foto's van onze huwelijksreis te scrapbooken, dit neemt ook wel wat tijd in beslag maar is o zo leuk!
In september is er ook weer de hobbybeurs in Mechelen, ik kijk er zo naar uit! Mijn portemonnee gaat er jammer genoeg niet zo blij mee zijn denk ik :)

Zoals jullie weten sta ik altijd klaar voor vragen en als jullie ooit zin hebben om met mij een workshop te doen dan laat je maar van je horen. Als er genoeg gegadigden zijn zal ik met veel plezier zien wat ik kan doen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten